Return op duurzame investeringen
1

RETURN OP BETROUWBAARHEID 

Verhoog het vertrouwen in je merk & bedrijf

Duurzaam ondernemen draait niet om perfectie, wel om betrouwbaarheid. Onderzoek toont aan dat 69% van de consumenten echter weinig gelooft van wat bedrijven over duurzaamheid vertellen. Volgens het Edelman Trust Barometer rapport vertrouwen consumenten bedrijven die transparant zijn over hun duurzaamheidsinspanningen meer. Transparantie resulteert in een sterkere merkloyaliteit en klantenbinding. Volgens Nielsen Global Corporate Sustainability Report zou 66% zelfs bereid zijn meer te betalen voor duurzame merken, wat aantoont dat transparantie ook kan leiden tot directe financiële voordelen.

2

RETURN OP TALENT

De juiste mensen houden en aantrekken

Duurzame bedrijfsvoering is een krachtige manier om talent aan te trekken en te behouden. Een onderzoek van Cone Communications vond dat 64% van de millennials, niet voor een bedrijf wil werken dat geen sterke Corporate Social Responsibility (CSR)-praktijken heeft. Door duurzaamheid te integreren in je bedrijfscultuur, positioneren je jouw bedrijf als een aantrekkelijke werkgevers voor zowel huidige als potentiële medewerkers.

3

RETURN OP COMPETITIVITEIT

Creëer meerwaarde en win meer business

In B2B is het nastreven van duurzaamheidsdoelstellingen een differentiator. Toch zien we dat heel wat sales mensen de conversatie over duurzaamheid liever uit de weg gaan. (wegens gebrek aan kennis of ondersteunende middelen). Een gemiste kans. Ook in B2C zien we dat verbeteren van de competitiviteit door duurzaamheid een effectieve strategie is. Het Unilever Sustainable Living Plan toont duidelijk aan dat hun duurzaamste merken 50% sneller groeien dan de rest van het bedrijf. Dit illustreert dat duurzaamheid een krachtige differentiator kan zijn die ook leidt tot verhoogde sales en marktaandeel,

4

RETURN OP CONTINUITEIT

Zorg ervoor dat je groei niet wordt geremd

Steeds meer bedrijven verbreken samenwerkingen met bedrijven die geen duurzame visie hebben. Grootbanken laten weten dat het vinden van financiering moeilijk zal worden voor bedrijven die geen duurzaamheidsplan hebben. Vanaf 2023 moeten bedrijven met meer dan 250 medewerkers, conform de nieuwe EU richtlijnen, inzicht geven in hun impact op mens, milieu en samenleving. Sustainability Partner helpt je om moeiteloos te bewijzen dat jouw onderneming een betrouwbare duurzame partner is.

5

RETURN OP TOEKOMST

Gebruik de kracht van business om een betere wereld te creëren

Steeds meer bedrijfsleiders zijn zich bewust van het feit dat de beslissingen die ze vandaag nemen in hoge mate bepalend zijn voor de toekomst van hun kinderen en kleinkinderen. Deze nieuwe generatie bedrijven gebruiken de kracht van het bedrijfsleven om sociale en ecologische uitdagingen aan te pakken en simultaan de winstgevendheid op lange termijn te verzekeren. Sustainability Partner is zelf een B Corp & werkt met getrainde B Leaders die je helpen om een ‘Certified B Corporation’ te worden. Zo krijg je (h)erkenning als bedrijf dat je de kracht van business weet in te zetten om een betere wereld te creëren.

Ontdek waar jouw KMO impact kan maken.

Boek een Starter Scan

Duurzame Business is Betere Business
Sustainability Partner bv
Mimosalaan 18 - B3191 Hever 
info@sustainabilitypartner.be
+32 (0)15 52 07 71 
BE 0777 602 478
RPR Leuven
We zijn een trots lid van The Shift

Proud partner of

KMO-Portefeuille
Universiteit Antwerpen

Proud member of

Act Show Prove
B Corp Certified